Manual Therapy

Η Ορθοπεδική Θεραπεία με Χειρισμούς (ΟΜΤ) αποτελεί μια εξειδικευμένη μέθοδο φυσικοθεραπείας που βασίζεται στην δια χειρός θεραπεία των νευρο-μυοσκελετικών δυσλειτουργιών. Το manual therapy ή αλλιώς χειροπρακτική θεραπεία βασίζεται στον κλινικό συλλογισμό, την αποδεδειγμένη επιστημονική πρακτική με τεχνικές που εφαρμόζονται πάνω στην άρθρωση όπου ο θεραπευτής με τα χέρια του θα αξιολογήσει και κατ’έπεκταση θα αντιμετωπίσει τα συμπτώματα του πόνου.

Σημαντικός παράγοντας για να κατανοήσουμε μια πάθηση, είτε νευρολογική είτε μυοσκελετικη ή αναπνευστική είναι η λήψη ενός καλού ιστορικού. Αρχικά προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες από τον ασθενή μας μέσω της χρήσης ενός ερωτηματολογίου. Ακολουθεί η αξιολογηση από εμάς (ειδικά tests, κινητικός-νευρολογικός-αισθητικός έλεγχος) ώστε να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα για την επιλογή της θεραπείας που θα εφαρμόσουμε. Παράλληλα με την κλινική μας αξιολόγηση, εφαρμόζονται ειδικές τεχνικές(free trial) ώστε ο ασθενής να γνωρίσει τα ωφέλη του manual therapy από την πρωτη μας συνάντηση.

manual-therapy

Είναι ειδικές τεχνικες ήπιας έντασης(mobilization) ή ακριβείς ανατάξεις(manipulation) που ενδείκνυται για τη διαχείρηση και ανακούφιση του πόνου, την βελτίωση και αύξηση του εύρους τροχιάς κίνησης και τη βελτίωση του μυικού ελέγχου.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του, φαίνεται να είναι, οτι μπορούμε να παρέμβουμε και στο οξύ στάδιο, δηλαδή σε επώδυνες και περίπλοκες φλεγμονώδεις καταστάσεις ώστε να αποφύγουμε την χρήση φαρμάκων.

Ενδείξεις manual therapy